A 2005/2006-os tanévben határoztuk el, hogy megpróbálunk kifejleszteni egy projektmódszeren alapuló, komplex tantárgyi ismeretszerzést.
A feladat komplexitása abban rejlik, hogy több tantárgy szerepeljen átfogóan az elsajátítandó ismeretek megszerzésében. A projekteknek részei a magyar nyelv-és irodalom, a történelem, a rajz, az ének, a technika tantárgyak, az osztályfõnöki órák és a 2008/2009-es tanévtől pedig a természettudományi tantárgyak is.
A mindenkori 5. évfolyam témája a Honfoglalás, a 6. évfolyamé a „Török világ Magyarországon", a 7.évfolyamé pedig a Boldog békeidők. A 8. évfolyam természettudományos kísérleteket mutat be a projektnap keretében.
Minden évfolyamon törekszünk a tantárgyi koncentrációra és a tanulói kompetenciafejlesztésre. Igyekszünk gyakorlatiassá és tapasztalati úton megvalósulóvá tenni a három történelmi témakört, melyek a magyar történelem legfontosabb állomásait ölelik fel a három évfolyamon. A tanulók érdeklődéssel és örömmel vesznek részt az immár 4 éve zajló projektmunkában. A projekttémákhoz kapcsolódva szervezünk múzeumlátogatást, kézműves foglalkozást, tanulmányi kirándulásokat. Könyvtári ismeretszerző órákon gyűjtőmunkát végeznek a diákok, melyekből házi dolgozatokat és projekttablókat készítenek, ezeket a projektnapokon be is mutatják.
Úgy gondoltuk, hogy változatos tanulásszervezési módszerekkel motiváljuk a tanulókat ismereteik hatékonyabb, élményszerű elsajátítására. Egy teljes „projektdélelőtt” keretein belül, egy erre kijelölt tanítási napon mutathatják be tanulóink a választott témáikat, kísérleteiket stb. társaiknak, tanáraiknak, szülőknek illetve vetélkedhetnek egymással.
Ezt követően az évfolyamszintű projekttémáknak megfelelően szervezzük az év végi osztálykirándulásokat is.
Projektnapok időpontjai: 5. évfolyam-május; 6. évfolyam-február; 7. évfolyam-január; 8. évfolyam-május vége.